Lockheed P-38 Lighting
A történet 1937-ben kezdődött, amikor ugyanis a Lockheed cég mérnökei egy nagy magasságban bevethető elfogóvadász megalkotását tűzték ki célul.A prototípus 1939-ben emelkedett a levegőbe és meglehetősen jól debütált, viszont a sorozatgyártás csak 2 évvel később indult be.A P-38-as nagyon jól szerepelt így újabb és újabb típusok láttak napvilágot.
P-38J
Ezt a kiváló vadászgépet egyaránt alkalmazták kísérő, vadászbombázó illetve felderítő szerepkörökben.A legismertebb változatok a P-38 J illetve L típusok voltak, amelyeket 2 darab egyenként közel 1500 lóerős Allison motorokkal szereltek, amely akár 660 km/órás sebességre is képes volt gyorsítani a P-38-ast.A duplatörzsű gép nagy mennyiségű üzemenyagot volt képes hordozni, így hatótávolsága póttankok nélkül meghaladta a 725 kilométert.Fegyverzetét tekintve is komoly ellenfélnek bizonyult.Az orrészben 4 db. 0.50 kaliberű azaz 12,7 mm géppuska és egy 20 mm gépágyu volt beépítve.Képes volt még hordozni 2 darab 725 kilogrammos bombát is vagy 10 darab 12,7 miliméteres rakétát.
P-38L
A gép jól manőberezhető volt, ehhez párosult még a nagy teljesítmény így nagyon komoly ellenfélnek bizonyult.A tengelyhatalmak villásfarkú ördögnek becézték.Hátránynak számított a nagy méretű géptest, így a P-38-as könnyű célpontot jelentett az ellenséges vadászoknak.A háború végéig kb. 10 000 darab hagyta el a repülőgépgyárak kapuját és talán ez a repülőgép lett a 2. világháború egyik legszebb alkotása.